Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

ΕΛΥΤΗΣ- ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ-ΤΑ ΠΑΘΗ










ΤΑ ΠΑΘΗ

Α'
 


Ιδου εγω λοιπον,
ο πλασμενος για τις μικρες Κορες και τα νησια του Αιγαιου,ο εραστης του σκιρτηματος των ζαρκαδιων και μυστης των φυλλων της ελιας, ο ηλιοποτης και ακριδοκτονος,Ιδου εγω καταντικρυ
του μελανου φορεματος των αποφασισμενων
και της αδειας των ετων,
που τα τεκνα της αμβλωσε,
γαστερας,
το αγκρισμα!
Λυνει αερας τα στοιχεία και βροντη προσβαλλει τα βουνα.
Μοιρα των αθωων,
παλι μονη, νά σε, στα Στενα !
Στα Στενα τα χερια μου αδειασα
κι αλλα πλουτη δεν ειδα,
κι αλλα πλουτη δεν ακουσα παρα βρυσες να τρεχουν Ρόδια ή Ζεφυρο ή Φιλιά.Ο καθεις και τα οπλα του,ειπα:Στα Στενα τα ροδια μου θ'ανοιξω Στα Στενα φρουρους τους ζεφυρους θα στησω τα φιλια τα παλια θ'
απολυσω που η λαχταρα μου αγιασε !Λυνει αερας τα στοιχεία και βροντη προσβαλλει τα βουνα.Μοιρα των αθωων,εισαι η δικη μου η Μοιρα !


B'
 
Τη γλωσσα μού δωσαν ελληνικη
το σπιτι φτωχικο στις αμμουδιες του Ομηρου Μοναχη εγνοια η γλωσσα μου στις αμμουδιες του Ομηρου.Εκει σπαροι και περκες ανεμοδαρτα ρηματα 20ρευματα πρασινα μες τα γαλαζια
οσα ειδα στα σπλαχνα μου ν'
αναβουνε σφουγγαρια,μεδουσες με τα πρωτα λογια των Σειρηνων οστρακα ροδινα με τα πρωτα μαυρα ριγη.Μοναχη εγνοια η γλωσσα μου με τα πρωτα μαυρα ριγη.Εκει ρόδια,κυδωνια
θεοι μελαχρινοι,
θειοι και εξάδελφοι το λαδι αδειαζοντας μες στα πελωρια κιουπια και πνοες απο τη ρεματια ευωδιαζοντας λυγαρια και σχινο
σπαρτο και πιπεροριζα
με τα πρωτα πιπισματα των σπινων,
ψαλμωδιες γλυκες με τα πρωτα-πρωτα Δοξα Σοι !Εκει δαφνες και βαγια
θυμιατο και λιβανισμα
τις πάλες ευλογωντας και τα καριοφιλια
Στο χωμα το στρωμενο με τ'αμπελομαντιλα κνισες21, τσουγκρισματα και Χριστος Ανεστη με τα πρωτα σμπαρα των Ελληνων.
Αγαπες μυστικες με τα πρωτα λογια του ΥΜΝΟΥ22.Μοναχη εγνοια η γλωσσα μου,με τα πρωτα λογια του Υμνου !
α'

Στον πηλο το στομα
* μου ακομη και σε ονομαζε
Ροδινο νεογνο
* στικτή πρωτη δροσια
Κι απο τοτε σού πλαθε
* βαθια χαραματα
Τη γραμμη των χειλιων
* και τον καπνο της κομης
Την αρθρωση σού
'δινε * και στο λαμδα και στο εψιλον23
Την αερινη ασφαλτη
* περπατηξια
Κι απ'
την ιδια εκεινη * στιγμη μεσα μου ανοιγοντας
Αγνωστη φυλακη
* φαια κι ασπρα πουλια
Στον αιθερα εριζοντας * ανεβηκαν




Αναφορές 
20 ρηματα: λογια 21 μυρωδια ψητου
22  ο εθνικος μας Υμνος του Δ. Σολωμου (1798-1857)
23 λαμδα και εψιλον: Λ Ε υτερια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου