Με κατέπληξε το άρθρο που διάβασα από τον ιερέα του χωριού μας όσον αφoρά τις καρναβαλικές εκδηλώσεις. http://www.enoriakigonia.blogspot.com/. Από ένα παπά όπως αυτόν, νεότατο και ‘διαβασμένο’, θα περίμενε κανείς να βλέπει τα πράγματα πιο πλατιά με μεγαλύτερη ανεκτικότητα και κατανόηση. Ούτε λίγο ούτε πολύ κατονόμασε τους συμμετέχοντες στο καρναβάλι όργανα του σατανά , άθεους και εν δυνάμει κακοποιούς .
Σύμφωνα με αυτόν η συντριπτική πλειοψηφία των συγχωριανών μας είναι εχθροί της εκκλησίας και βιώνουν την ‘εσχάτη πνευματική κατάπτωση’. ( Μέσα σ’ αυτούς. πολλοί από τους επιτρόπους που αυτός διάλεξε για να διαχειρίζονται τα της εκκλησίας η ακόμη και μέλη της ίδιας της οικογενείας του).
Θέλοντας να καταδικάσει τα ‘οργιώδη βακχικά σκιρτήματα’ του καρναβαλιού παρουσιάζει αποσπάσματα από ιερά κείμενα του 5ου αιώνα μ.Χ., όταν οι νεοχριστιανοι έπρεπε να προσηλυτίσουν τους ειδωλολάτρες . και να τους αποκόψουν από τις παλιές ιεροτελεστίες προς τους τότε θεούς τους. Γι’ αυτόν η ελληνική παράδοση που υπάρχει όσο υπάρχουν οι Έλληνες, είναι κατάλοιπα μιας άλλης θρησκείας , ενός άλλου λαού ,ενός άλλου πολιτισμού. Διασκέδαση και ψυχαγωγία είναι να υμνούμε τον Κύριο και να προσευχόμαστε για την άλλη ζωή, την μετά θάνατο.
Σύμφωνα λοιπόν με το Παπασπύρο αυτό που θα μας σώσει από το σύγχρονο κατακλυσμό είναι ν’ ακούσουμε τα κελεύσματα της εκκλησίας (κατά προτίμηση της δικιάς του ενορίας της Παναγίας της Οδηγήτριας), τους νόμους της (όσους αρέσουν σ’ αυτόν ) και τη διδασκαλία της,( ότι πει αυτός δηλαδή, από άμβωνος χωρίς αντίλογο, και για εμπέδωση με τη χρήση μεγαφώνων έξω από την εκκλησία λες και είμαστε μουσουλμάνοι και μας καλεί ο χότζας ).
Ο Παπασπύρος πρέπει να καταλάβει ότι εχθροί της εκκλησίας δεν είναι οι εκδηλώσεις , οι διαδηλώσεις η οι δηλώσεις του λαού, εχθροί γίνονται οι διάφοροι ιεροκήρυκες που χειρίζονται την εκκλησία λες και είναι τσιφλίκι τους με αδιαφάνεια, κουτοπονηριά και μέσο ικανοποίησης όλων των παιδικών τους συμπλεγμάτων.
Για όλους τους πιστούς παραθέτω ένα κείμενο που βρήκα ενός άλλου ιερέως από την Τρίπολη που βλέπει τα πράγματα κάπως αλλιώς:
…………………
<<Παλαιότερα, αλλά και σήμερα, τον εορταστικό τόνο της ημέρας της αποκριάς έδιναν και δίνουν οι παρέες των μεταμφιεσμένων, των μασκαράδων όπως ο Λαός μας τους αποκαλεί, που κυκλοφορούν στους δρόμους και γυρίζουν από το πρωί μέχρι τις νυχτερινές ώρες στις γειτονιές τραγουδώντας διάφορα τραγούδια.
Αυτού του είδους όμως οι καρναβαλικές εκδηλώσεις άλλαξαν κατά μικρό ή μεγάλο βαθμό με το πέρασμα του χρόνου, έτσι, ώστε σήμερα πλέον το καρναβάλι να ξεκινά κάθε χρόνο από τοπικές κοινωνίες ανά την Ελληνική Επικράτεια, με πρωτοβουλία των Δήμων και των Κοινοτήτων, με πανομοιότυπες τυποποιημένες εορταστικές εκδηλώσεις, αποκριάτικες στολές και άρματα. Το αποτέλεσμα είναι να χάνεται η παλαιά εορταστική αίγλη της αποκριάς που ήταν αυθόρμητη, ξεχωριστή, μα πάνω από όλα χαρακτηριζόταν από ελληνικό πνεύμα και όχι από ξενόφερτα άτοπα και άκαιρα πρότυπα της Βραζιλίας ή από όπου αλλού.
Η αποκριά είναι στενά συνυφασμένη με την πολιτισμική κληρονομιά κάθε περιοχής της Ελλάδος. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα γίνεται προσπάθεια να αναβιώσουν παραδοσιακά ήθη και έθιμα αποκριάτικα ή της Τσικνοπέμπτης, σε πολλά μέρη της χώρας. Στην Τρίπολη και ιδιαιτέρως στην περιφέρεια και τα χωριά μας, την Τσικνοπέμπτη σφάζουν οι χριστιανοί μας τα μανάρια τους, τα αρνιά τους, ή ακόμη περισσότερο τα χοιρινά από τα οποία φτιάχνονται πολλών λογιών εκλεκτοί μεζέδες: όπως η πηχτή, οι τσιγαρίδες, τα λουκάνικα, το παστό και άλλα. Τα δημοτικά τραγούδια ακούγονται σε κάθε γωνία της περιφέρειάς μας ενώ όλες οι γειτονιές είναι πνιγμένες ολημερίς από την Τσίκνα. >>
Καλή και Ευλογημένη Σαρακοστή.
+ Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου